Az utóbbi években épített, korszerűsített növényházak többségében paradicsomot termesztenek. A megnövekedett termésmennyiségnek a termelők külföldön igyekeznek vevőt találni. Az export mentesíti a hazai piacot a túlkínálattól, és a folyamatos értékesítés abban is segít, hogy az áruházak pultjain mindig friss, kiváló minőségű áru legyen.
A Magyar Paradicsom Napján Janó Imre, a Délalföldi Kertészek Szövetkezetének értékesítési vezetője osztotta meg a tész tapasztalatait a paradicsomforgalmazásról.
A 2002-ban alakult DélKerTÉSz tagsága 270-ről mára 550 főre emelkedett, a paradicsomot termesztők száma azonban az évek alatt szűkült, jelenleg három nagy cég áruját juttatja piacra a tész. Azok a tagok ugyanis lemorzsolódtak, akik nem tudtak lépést tartani a technikai fejlődéssel.
A korszerű növényházakban termesztők pedig szinte egész évben egyöntetűen kiváló minőségű paradicsomot szállítanak.
A…