Egyre több gazdasági szereplő és politikus felismeri, hogy az élelmiszer stratégiai árucikk, ami háborúban még egyértelműbbé válik: a háborúval járó sok bizonytalanság felerősíti a konjunkturális hatásokat.
– Korábban valamennyien úgy véltük, hogy az 1 millió lakosú Kárpátalja mezőgazdasága a több tízmilliós népességű Ukrajnában sohasem válhat meghatározó tényezővé az országos piacon. De a mostani rendkívüli körülmények közepette néhány mezőgazdasági termék esetében mégiscsak sikerült túllépni a regionális szintet – állítja Knobloch Sándor kereskedő, aki több élelmiszerboltot üzemeltet Beregszászon.
– A kínálkozó lehetőséget sok helyi termelő felismerte, és ők bizony nagyon jól jártak.
Ritkán fordul elő, hogy az itt termett hónapos retek vagy újburgonya egészen Kijevig eljusson, hogy az ottani jó áron tudják értékesíteni. Hagyományosan az ország déli megyéi látják el…