Lengyelország számára sokáig Fehéroroszország volt a legfőbb almavásárló partner, Németország a második és Egyiptom a harmadik. Az egyes számú partner kiesésével a többi piac vált fontosabbá, de az idei értékesítés legalább annyi akadályba ütközik, mint a szüret.

Már a szedés sem úgy ment
Sok lengyel almaexportőr számára meglehetősen lassan indult az értékesítési szezon. Mohamed Marawan, a lengyel székhelyű Sarafruit tulajdonosa az egyiptomi piacra értékesít, de most sokat szenved a munkaerőhiánytól. (Sok ukrán vendégmunkás ugyanis visszatért hazájába.) Mint mondja, kevés volt az ember az összes alma betakarításához, miközben a csomagolás is igényelte volna a munkaerőt. Csak most kezdik utolérni magukat.
A tárolással – sok más céghez hasonlóan – nem akarnak foglalkozni, de nem is szokásuk. Két hónapon belül kifogynak a saját…