Számos vállalat ragaszkodik elöregedő flottájához, de előfordulhat, hogy a régebbi hajóknak hamarosan lassabban kell közlekedniük, hogy megfeleljenek az új környezetvédelmi szabályoknak. A jövő évtől a Nemzetközi Tengerészeti Szervezet (IMO) megköveteli minden hajótól, hogy a hajó által szállított rakomány kibocsátása alapján számítsa ki éves szén-dioxid-intenzitását – és mutassa be, hogy az fokozatosan csökken.
Míg a régebbi hajókat fel lehet szerelni olyan eszközökkel, amelyek csökkentik a károsanyag-kibocsátást, az elemzők szerint a leggyorsabb megoldás az, ha lassabban haladnak, mivel az sebesség 10%-os csökkenése csaknem 30%-kal csökkenti az üzemanyag-felhasználást a tengeri szektor egyik nagy hitelezője, a Danish Ship Finance szerint.
Az ellátási láncok már most is feszültek a kereslet megugrása miatt, amikor a gazdaságok fellendülnek a lezárások után, a…