A németországi médiákban az elmúlt évtizedekben gyakran hangzott fel a „Haribo macht Kinder froh und Erwachsen ebenso” reklámszlogen, ami a jóval sutábban hangzó magyar fordításban annyit jelent, hogy a „Haribo nem csak a gyerekeket, hanem a felnőtteket is boldoggá teszi”.
Az elmúlt hónapok áremelkedési hulláma az élelmiszereket sem kímélte. Sőt: a Szövetségi Statisztikai Hivatal adatai szerint Németországban az élelmiszerek – az energiahordozók júliusi, az egy évvel korábbihoz képest több mint 35 százalékos áremelkedése mellett, az áprilisi „még csak” 8,6 százalékos szintről júliusra 14,8 százalékra emelkedett, ami a júliusban számított 7,5 százalékos átlagos áremelkedési dinamika csaknem kétszerese.
Ezek után felvetődik a kérdés: hogyan függ össze a gyermekek körében népszerű, (bár az egészséges táplálékok közé aligha sorolható) gumimaci a szövetségi köztársaság történetében még…